Telenet Cloud Online Help

Hoe werkt Antivirus & Antispam bij Telenet?

Hostbasket Antivirus en Antispam beschermt uw mailboxen tegen schadelijke effecten van virussen en onveilige bijlagen en houdt uw mailbox vrij van ongewenste berichten en spam.

Hostbasket maakt gebruik van IronPort, een toonaangevend bedrijf op gebied van spambestrijding. Dit bedrijf maakt spamfiltering veel gemakkelijker dan met conventionele methoden.

Voordelen van IronPort

  1. Zeer accurate detectie van spam.
  2. Geen false positives.
  3. Wordt permanent en automatisch bijgewerkt op basis van het wereldwijde netwerk van IronPort.
  4. Nieuwe vormen van spam worden snel gedetecteerd.

Antivirus & Antispam pakketten

Basis
Antivirus & Antispam
Advanced
Antivirus & Antispam
Filtering Sender Based Reputation Sender Based Reputation én inhoudsfiltering
Eigen instellingen Nee Ja
Standaard
Shared hostingpakketten Office Mail en Antivirus & Antispam voor eigen mailserver
Optioneel - Shared hostingpakketten

Instellingen voor Advanced Antivirus & Antispam

In MyAccount kunt u  uit  4 instellingen kiezen voor de blokkering van spam en virussen indien u het Advanced Antivirus & Antispam pakket heeft:
 
1. Blokkering op basis van de reputatie van de verzender
We kijken eerst naar de "SenderBase Reputation Score (SBRS)" en blokkeren alle e-mails van de afzender waarvan we 100% zeker zijn dat hij spam of virussen verstuurt. De mails van andere afzenders worden wel afgeleverd. Dit blokkeert 95% van alle spam e-mails.
 
2. Blokkering op basis van de reputatie van de verzender en  markeren op basis van de inhoud (Tag spam & newsletters)
Idem als niveau 1, maar nu markeren we de verdachte mails afhankelijk van hun inhoud.
 
- Newsletters krijgen de tag [NEWSLETTER] in het onderwerp.
- Mogelijke SPAM (spamscore tussen 40 en 90) krijgt de vermelding [POSSIBLE SPAM] in het onderwerp.
- SPAM (spamscore hoger dan 90) krijgt [SPAM] in het onderwerp.
 
Hierop kunt u ev. in Outlook een automatische sortering zetten zodat ook verdachte e-mails niet in uw actieve mailbox terecht komen. Gebruik deze instelling wanneer u iets meer controle wenst over de mails.
 
3. Blokkering op basis van de reputatie van de verzender en blokkeren op basis van de inhoud (Drop spam 90+ & Tag spam 40+)
Idem als niveau 1, maar we verwijderen e-mails of plaatsen tags in het onderwerp afhankelijk van hun inhoud.
 
- Newsletters krijgen de tag [NEWSLETTER] in het onderwerp.
- Mogelijke SPAM (spamscore tussen 40 en 90) krijgt de vermelding [POSSIBLE SPAM] in het onderwerp.
- SPAM (spamscore hoger dan 90) wordt verwijderd zodat hij niet in uw actieve mailbox terecht komt.
 
Hierop kunt u ev. in Outlook een automatische sortering zetten zodat ook verdachte e-mails niet in uw actieve mailbox terecht komen.
 
4. Blokkering op basis van de reputatie van de verzender en blokkeren op basis van de inhoud (Drop spam agressive 40+)
Idem als niveau 1, maar we verwijderen e-mails of plaatsen tags in het onderwerp afhankelijk van hun inhoud.
 
- Newsletters krijgen de tag [NEWSLETTER] in het onderwerp.
- Mogelijke SPAM (spamscore tussen 40 en 90) wordt verwijderd zodat hij niet in uw actieve mailbox terecht komt.
- SPAM (spamscore hoger dan 90) wordt verwijderd zodat hij niet in uw actieve mailbox terecht komt.
 
Hierop kunt u ev. in Outlook een automatische sortering zetten zodat ook verdachte e-mails niet in uw actieve mailbox terecht komen. Dit is de meest strikte instelling.
 
Voor alle Mail Plus mailboxen staat de filtering van inkomende mails op niveau 1 (SBRS). Het is uiteraard op ieder moment mogelijk om te kiezen voor betalende filtering. U krijgt dan toegang tot niveaus 2, 3 en 4. U betaalt slechts 1 euro per maand per mailbox. Contacteer ons Sales Team op 09 326 90 95.
Voor alle Office Mail mailboxen (Exchange) die gehost zijn bij Hostbasket staat de filtering van inkomende mails op niveau 3 maar kunt u bovendien zelf een ander filterniveau selecteren.
Wanneer u echter gebruikt maakt van Remote antivirus/antispam voor uw eigen mailserver (zowel bij u op kantoor, als dedicated server of in colocatie), staat in uw MyAccount standaard instelling 4 actief.
 
Deze instellingen zijn steeds geldig voor alle mailboxen onder een bepaalde domeinnaam.
2 (1)
Artikel waardering (1 stem(men))
Geef een waardering aan dit artikel
Bijlagen
Er zijn geen bijlagen voor dit artikel.
Gerelateerde artikels
Welke SMTP server moet ik gebruiken?
51435 keer bekeken sedert Thu, Jul 3, 2008
Wat is E-mail hosting?
6233 keer bekeken sedert Wed, Jul 2, 2008
Wat zijn de voordelen van Exchange 2010?
2032 keer bekeken sedert Mon, Aug 27, 2012
Is het mogelijk om e-mail te ontvangen met IMAP?
4169 keer bekeken sedert Mon, Jul 14, 2008
Hoe een mail- of webhosting pakket koppelen aan uw domein
2673 keer bekeken sedert Fri, Dec 7, 2012
Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?
24988 keer bekeken sedert Fri, Jul 18, 2008
Wat is een catch-all mailbox?
2957 keer bekeken sedert Thu, Nov 19, 2009