Telenet Cloud Online Help

Iemand heeft mij een mail gestuurd maar deze ontvang ik niet. Hoe komt dit?

Er zijn verschillende oorzaken mogelijk waarom u de e-mail niet kunt ontvangen. Er zijn ook enkele tests waarmee u het probleem kunt lokaliseren:

  • Controleer via Webmail of uw e-mail toekomt op de server. Controleer ook of u wel internet toegang heeft. Indien het toekomt, controleer dan de instellingen van uw e-mailprogramma.

  • Mailservers kunnen (tijdelijk) overbelast zijn. Probeer later de mail nog eens te versturen.

  • Greylisting kan een vertragende factor zijn. Hostbasket gebruikt dit niet, maar o.a. Telenet momenteel wel voor zijn particuliere mailboxen.

  • Vraag aan de verzender of hij/zij geen foutboodschap terugkrijgt. Misschien een typfout in het e-mailadres? Controleer desnoods ook het catch-all mailadres (standaard: info@uwdomein.be)

  • Indien hij/zij mailt vanuit bv. een internetcafé in het buitenland, dan kan het zijn dat deze op een spam blacklist staat. Controleer of mail naar andere personen, bij een andere hosting provider, wel toekomen.

  • Indien u uw domeinnaam liet vervallen (door te laat of niet te betalen) kunt u geen mail meer ontvangen gericht naar die domeinnaam.
1.5 (2)
Artikel waardering (2 stem(men))
Geef een waardering aan dit artikel
Bijlagen
Er zijn geen bijlagen voor dit artikel.
Gerelateerde artikels
Wat moet ik doen indien mijn mailbox vol is?
7282 keer bekeken sedert Tue, Aug 7, 2012
Ik ben op verplaatsing en ik kan geen e-mails meer verzenden. Wat nu?
3835 keer bekeken sedert Mon, Jul 14, 2008
Wat moet ik doen als outlook vraagt om aan te melden met een certificaat?
1622 keer bekeken sedert Thu, Sep 20, 2012
Ik ontvang zeer veel synchronisatieproblemen in Outlook, hoe kan ik dit oplossen?
3852 keer bekeken sedert Fri, Jan 21, 2011
Foutmelding bij het versturen naar een distributielijst/groepen contactpersonen
1673 keer bekeken sedert Tue, Jul 17, 2012
Waarom bevinden zich Winmail.dat-bijlagen in ontvangen e-mailberichten in Outlook?
11263 keer bekeken sedert Mon, Nov 17, 2008
Melding "Server niet bereikbaar" bij het instellen van Out-Of-Office
2040 keer bekeken sedert Wed, Jul 18, 2012
Ik kan niet meer inloggen op mijn e-mailaccount
12416 keer bekeken sedert Wed, Aug 8, 2012
Hoe laat ik Microsoft Outlook eID certificaten accepteren?
7843 keer bekeken sedert Thu, Feb 5, 2009
Mijn e-mailaccount is continu gelockt/vergrendeld
2534 keer bekeken sedert Wed, Aug 8, 2012