Telenet Cloud Online Help
Algemeen Artikels
Hoe kan ik mijn server herstarten?
4221 keer bekeken sedert Wed, Aug 26, 2009
U kunt de server op twee manieren herstarten: Soft Reboot: hierbij logt u in op uw server via Remote Desktop, SSH of uw Plesk console en herstart u de server. Wanneer u echter om de een of andere reden niet meer kunt inloggen op uw server kunt u een... Lees meer
Wat zijn service credits?
3435 keer bekeken sedert Wed, Jul 30, 2008
Service credits zijn voorafbetaalde support interventies. De service credits zijn bruikbaar voor alle betalende support interventies. Bij de Hostbasket diensten is support inbegrepen in het maandelijkse abonnement. Er zijn echter specifieke support ... Lees meer
Wat is Dedicated hosting?
3382 keer bekeken sedert Fri, Jul 4, 2008
Dedicated hosting betekent dat u een eigen fysische server heeft om uw webapplicaties op te laten draaien. De server is inbegrepen in het dedicated server pakket. U kunt deze server gebruiken als webserver, mail server, nameserver, databank server en... Lees meer
Hoe controleer ik hoeveel bandbreedte mijn server verbruikt?
2649 keer bekeken sedert Fri, Aug 28, 2009
1. Log in op onze online beheer tool MyAccount 2. Klik links op "Servers & Cloud" 3. Selecteer de gewenste server 4. U bevindt zich nu op de algemene informatie pagina van uw server, scroll naar onder tot "Services" 5. In het kader "Services" is... Lees meer
Welk serverpakket moet ik kiezen?
2295 keer bekeken sedert Thu, Jul 3, 2008
Elk bedrijf heeft andere behoeften en daar speelt Hostbasket graag op in door u een keuze te bieden uit verschillende types van dedicated servers. Voor elk wat wils U werkt vooral met omvangrijke websites (E-commerce) en heeft behoefte aan een... Lees meer
Wat omvat de Managed SMTP dienst en hoe kan ik die gebruiken?
2264 keer bekeken sedert Wed, Jul 7, 2010
De Managed SMTP dienst laat u toe om mails te verzenden vanaf uw gehoste server, zonder dat u zich zelf zorgen dient te maken over het configureren van uw SMTP service. Deze dienst kan besteld worden via de Sales afdeling. De relay server die uw app... Lees meer
Welke DNS servers moet ik ingeven op mijn Dedicated of Colocation server
2145 keer bekeken sedert Fri, Sep 25, 2009
Hoewel op onze dedicated servers de netwerkconfiguratie reeds door ons is verzorgd, kan het nodig zijn dat u door omstandigheden toch de DNS voor uw dedicated server opnieuw moet ingeven bij de netwerkconfiguratie. Voor colocation servers dient u voo... Lees meer
Als ik kies voor het Plesk controlepaneel, welke Plesk versie wordt dan geïnstalleerd ?
2115 keer bekeken sedert Mon, May 18, 2009
Hostbasket installeert bij nieuwe serverinstallaties altijd de meest recente versie van Plesk, op voorwaarde dat deze na een grondige technische evaluatie werd goedgekeurd. Lees meer
Hoe moet ik kiezen tussen een Windows en een Linux server?
2006 keer bekeken sedert Thu, Jul 3, 2008
De keuze tussen Microsoft Windows of Linux is grotendeels ingegeven door de gebruikte technologieën van de webdesigner. Telenet biedt beide systemen aan. Wenst u gebruik te maken van asp(.net), IIS of een MS SQL Server database, dan kiest u bes... Lees meer
Hoe kan ik controleren of mijn back-up gelopen heeft?
1699 keer bekeken sedert Mon, Feb 7, 2011
Log in via MyAccount > "Servers & Cloud" > "PureDisk" Eens ingelogd ziet u op het hoofdscherm een overzicht van de "jobs": hoeveel er succesvol gelopen hebben en hoeveel er in error zijn gegaan. Via het tabblad "Monitor" krijgt ... Lees meer
Hoe word ik verwittigd als de server down is?
1668 keer bekeken sedert Wed, Aug 26, 2009
Bij elke server heeft u standaard basic monitoring. Wanneer uw server down gaat zal er een e-mail verstuurd worden naar de contactadressen die u opgaf bij de bestelling van uw server. Afhankelijk van het type server of optioneel kunt u ook GSM nummer... Lees meer
Welke uitgaande mailserver kan ik gebruiken voor dedicated servers?
1373 keer bekeken sedert Mon, Jul 16, 2012
Eigen SMTP: geen limieten voor het aantal verzonden mails per uur Mailrelay-01.mx.hostbasket.com: de klant heeft keuze uit verschillende pakketten: 100, 500 en 1000 mails/uur Lees meer
Welke gegevens worden geback-upt en hoelang houdt Telenet deze back-ups bij?
1050 keer bekeken sedert Wed, Aug 8, 2012
Data Backup is optioneel bij Evolve en Value server en inbegrepen bij Perform, Build en Cloud server.Opgelet! Het gaat enkel om data back-up. In geval van een crash dient het besturingssysteem en de software opnieuw geïnstalleerd te worden zodat... Lees meer
Hoe kan ik controleren of mijn backup gelopen heeft?
900 keer bekeken sedert Tue, Jan 6, 2015
1.    Log in via MyAccount > “Servers & Cloud” > “Backups”   2.    Eens ingelogd ziet u op het hoofdscherm een overzicht van de jobs: hoeveel er successvol gelopen he... Lees meer
Migratiescenario naar de nieuwe back-upclient voor uw server(s)
765 keer bekeken sedert Wed, Jan 7, 2015
Voor Linux servers U hoeft als klant niets te doen. Telenet doet de migratie in de achtergrond. De huidige PureDisk back-upclient wordt gedeactiveerd, maar blijft op de server staan. Zo kunnen we data van het oude back-upplatform nog terugzetten. De ... Lees meer