Telenet Cloud Online Help
Algemeen Artikels
Hoe beheer ik mijn dedicated server vanop mijn computer?
6423 keer bekeken sedert Fri, Jul 4, 2008
Deze tutorial beschrijft hoe u beheer vanop afstand kunt doen van uw dedicated server, met behulp van Remote Administration Tools. U kunt dus vanop elke computer verbonden met het internet en correct ingesteld volgens volgende instructies uw server ... Lees meer
Ik kan niet surfen wanneer de VPN verbinding voor het beheer van mijn dedicated server gelegd wordt.
4464 keer bekeken sedert Mon, Sep 28, 2009
De oorzaak hiervan is dat uw VPN als standaard gateway onze VPN server gebruikt. Hierdoor zal alle verkeer, zowel naar uw dedicated server, als voor het gewone internet surfen, over de VPN tunnel gestuurd worden. Dit schakelt u best uit. Dit kan via ... Lees meer
Ik kan niet naar mijn server pingen. Werkt hij nu niet meer?
3534 keer bekeken sedert Fri, Jul 4, 2008
Het feit dat u uw server niet kan pingen wil niet zeggen dat de server niet werkt! Alle Hostbasket dedicated (en shared) servers zijn beveiligd met een firewall die niet toelaat een server te pingen. We doen dit om uw server tegen hackers te bescher... Lees meer
Hoe kan ik extra firewall poorten openzetten voor mijn dedicated server?
2528 keer bekeken sedert Thu, Jul 3, 2008
U kunt een aanvraag indienen voor het openzetten voor poorten via uw MyAccount , of u kunt een mail versturen naar support . Het is wel afhankelijk van pakket of u extra poorten kunt openzetten. Elke firewall wijziging kost 2 service credits. Lees meer
Kan ik mijn eigen software installeren op de server?
2257 keer bekeken sedert Fri, Jul 4, 2008
Ja, u kan alle software die u wenst en compatibel is met uw server installeren. U kan onze support ook vragen om op een bepaalde dag een CD/DVD/... in uw server te plaatsen (voor een minimale prijs). Dit laat u toe om software te installeren zonder g... Lees meer
Waar zijn de servers gelokaliseerd? Heb ik fysieke toegang tot de server?
2181 keer bekeken sedert Fri, Jul 4, 2008
Uw dedicated servers worden geplaatst in één van onze datacenters (bijvoorbeeld in Brussel of dicht bij Gent). U heeft geen fysieke toegang, omdat alles van op afstand kan uitgevoerd worden (Telnet, PC Anywhere, Terminal Services, RDP, SSH...). In he... Lees meer
Hoe beheer ik de alert rules voor mijn server?
2019 keer bekeken sedert Fri, Dec 4, 2009
U kunt zelf de alert rules definiëren voor uw server. Ga hiervoor naar MyAccount > Servers & Cloud > Alert Rules. U vindt hier een overzicht van de bestaande en nog beschikbare alert rules: Klik op het gewenste nummer in de kolom &ldq... Lees meer
Kan er achteraf alsnog een nieuwere versie geïnstalleerd worden van een pakket dat nog niet in de opslagruimte zit?
1881 keer bekeken sedert Wed, May 20, 2009
Met of zonder Plesk, wij installeren na het besturingssysteem (met de meest recente hotfixes/patches/upgrades) "enkel" pakketten uit de officiële opslagruimtes, die voldoende zijn uitgetest en stabiel bevonden. Stabiliteit en veiligheid hebben a... Lees meer
Aanvullende diensten op dedicated servers
1280 keer bekeken sedert Thu, Aug 29, 2013
Hieronder geven wij u een overzicht van mogelijke extra diensten op uw dedicated server: Dataverkeer In uw bestelde server zit maandelijks een vast volume aan dataverkeer inbegrepen: •    Evolve: 250 GB •    Value: 500 GB •    Perform:  1 TB ... Lees meer
Kan ik mijn uitgeschakelde dedicated server opnieuw opstarten via de optie Hard Reboot in MyAccount?
902 keer bekeken sedert Wed, Sep 5, 2012
Als u uw server hebt uitgeschakeld en u wilt een "hard reboot" doen via myaccount, dan zal de server opnieuw opstarten ALS de optie "Configuration of AC Power recovery Mode" op "ON" staat. U kunt dit als volgt controleren: Ga naar Start > P... Lees meer
Hoe stel ik alerts in?
755 keer bekeken sedert Tue, Sep 4, 2012
Wanneer u monitoring hebt voor uw server dan kan kunt u bij de details van de server onder "Alert Rules" de bestemmeling ingeven die de Alerts moet ontvangen. U kunt een SMS en/of e-mailadres toevoegen. Klik op het ID Al naargelang de "... Lees meer