Domeinnaam instellen

Domeinnaam instellen

  • U ziet nu een overzicht van de actieve domeinen die u bij Telenet Business Hosting & Cloud heeft.
  • Klik op de domeinnaam die u wil koppelen aan uw webhosting.
  • U komt nu in de Nameserver manager terecht

  • U ziet een vijftal tabbladen

Ga naar de Tab, Resource Records

Hier dient u dus de records in te geven die u terugvond in uw Hostingdetails onder Hostheaders.

In onderstaande schermafbeelding ziet u hoe een A record moet toegevoegd worden.

                                           

Nadat u het record hebt ingegeven klikt u op de knop “Toevoegen

Vergeet niet na het ingeven van uw records op “Deze instellingen activeren” te klikken in de gele balk die bovenaan verschijnt

                              

 

Het resultaat zal er dan ongeveer als volgt uitzien indien u enkel de webhosting heeft ingesteld:

 

Het kan in sommige gevallen even duren eer wijzigingen die u op namesevers doet actief zijn. (Wereldwijd KAN dit 24 tot 48 uren duren)

Dit is te wijten aan verschillende externe factoren (caching, time to live,…)

In de meeste gevallen varieert dit tussen een kwartier en een uur.

Let op:

U ziet uw domeinnaam enkel staan in de domeinlijst wanneer die bij Telenet Business Hosting & Cloud geregistreerd of naar ons getransfereerd is.

Staat uw domein actief bij een andere domeinagent dan moet u de DNS records daar (laten) instellen wanneer u het domein wil koppelen aan uw webhosting.

 

Wanneer u aanpassingen doet aan uw Webhostingpakket dan worden die taken achterliggend verwerkt. Onderaan rechts op de pagina ziet hoeveel taken in behandeling zijn.

 

Posted : - Tue, Jul 23, 2019 9:13 AM. This article has been viewed 131 times.
Online URL: https://onlinehelp.cloud.telenet.be/article.php?id=3088

Powered by PHPKB (Knowledge Base Software)