Algemeen DNS gebruik


Nameserver manager

 

Informatie

Hier vind u afhankelijk van de domeinextensie informatie terug over uw domeinnaam. U kan hier de lootpijd zien van uw registratie, uw domein parkeren, een verhuiscode opvragen en in sommige gevallen kan u hier ook de instellingen terugvinden die u moet ingeven om uw domein te koppelen aan uw hosting. Als die hier onderaan beschikbaar is kan u die gewoon toevoegen op onze nameservers door op de respectievelijke knoppen te klikken.

Nameservers

Wanneer uw domein bij Telenet Business Hosting & Cloud geregistreerd is, hoeft u hier niets te doen. Onder dit tabblad kan u switchen van nameservers. U kan er voor kiezen onze nameservers te gebruiken, eigen nameservers te gebruiken of onze nameservers als secondary (slave).

Resource Records

Hier vindt u de huidige records van uw domein terug. Hoe deze in te stellen, vindt u terug in het artiken “Domeinnaam instellen”

Forwarding

URL Forwarding

Hier kan u uw domein instellen zodat het doorgestuurd word naar een bestaande website. Dit is echter niet nodig in het geval dat u uw domein wil koppelen aan uw webhosting.

Let op: Wanneer u URL Forwarding activeert, zullen de bestaande koppelingen naar een webhosting, overschreven worden.

EMAIL Forwarding

Hier kan u mailadressen aanmaken voor uw domeinnaam en deze laten doorsturen naar een bestaand emailadres (vb uw @telenet.be mailadres) Mails die dan verzonden worden naar een mailadres dat u hier heeft voorzien zullen dan afgeleverd worden in de bestaande mailbox (op uw Telenet.be mailadres bijvoorbeeld)

Gratis webpagina

Deze optie kan u gebruiken om een tijdelijke pagina aan te maken (‘under construction’).

Let op: als u deze optie activeert, zullen uw bestaande Resource records die u heeft voor uw webhosting, overschreven worden.

 

Contacten

Hier ziet u de contactgegevens van de domeinnaam. Afhankelijk van de domeinextensie (be, com, nl,…) kan u bepaalde gegevens aanpassen. Andere gegevens kunnen niet zonder specifieke procedure aangepast worden.

 

Het kan in sommige gevallen even duren eer wijzigingen die u op namesevers doet actief zijn. Dit is te wijten aan verschillende externe factoren (caching, Time to live,…)

In de meeste gevallen varieert dit tussen een kwartier en een uur. 

 

Let op: U ziet uw domeinnaam enkel staan in de domeinlijst wanneer die bij Telenet Business Hosting & Cloud geregistreerd of naar ons getransfereerd is. Staat uw domein actief bij een andere domeinagent dan moet u de DNS records daar (laten) instellen wanneer u het domein wil koppelen aan uw webhosting.



Artikelnummer: 3090
Aangemaakt door: Tue, Jul 23, 2019 9:29 AM
Laatst bijgewerkt: Tue, Jul 23, 2019 9:29 AM
Aangemaakt door: De Moor Kristof [kristof.de.moor@staff.telenet.be]

Online URL: https://onlinehelp.cloud.telenet.be/article.php?id=3090